Chipsy jarmużowe

Bardzo lubię chipsy, ale unikam ich ze względu na swoją dietę (odżywiam się  lekko i zdrowo) oraz, jak wiadomo, wątpliwe wartości odżywcze zawarte w chipsach dostępnych w sklepach. W chwilach słabości często sięgam po suszone owoce (chipsy owocowe) lub po wyjatkowo smaczne i zdrowe chipsy jarmużowe. W smaku przypominają prażynki, są delikatne, bardzo aromatyczne, chrupiące i co najważniejsze zdrowe 🙂 Jarmużowe chipsy są świetną przekąską oraz idealnym dodatkiem do potraw, są dobrym pomysłem na imprezę bądź domowy seans filmowy ze znajomymi.

Składniki:

  • Liście jarmużu, ja użyłam czerwonych i zielonych (około 100g, czyli tyle, ile zmiesciło mi się na blasze)
  • Odrobina soli (oraz pieprzu lub papryki, jeśli lubisz)
  • Kilka kropli oliwy z oliwek (lub olejku kokosowego)

Przygotowanie:

Do zrobienia chipsów potrzebujemy jedynie liści jarmużu, zatem po umyciu pozbywamy się twardych łodyżek. Tak przygotowane liście układamy na wyłożoną papierem blachę, posypujemy odrobinką soli i skraplamy oliwą. Pieczemy w 160 stopniach przez około 5 minut (uważaj, liście bardzo szybko się przypalają, dlatego warto kontrolować czas podczas pieczenia). Po prostu mniam! 🙂

Życzę smacznego 🙂

20150720_134417

20150720_132732