Gorzka czekolada skutecznym sposobem na odchudzanie

Ten post kieruję głównie do wielbicieli czekolady czyli podejrzewam, że do sporej większości z Was. Czekolada, pyszna, cudownie poprawiająca nastrój, fantastycznie rozpływająca się w ustach… po prostu mniam! Ja zdecydowanie należę do jej zwolenników. Niestety ze względu na jej kaloryczność osoby dbające o smukłą sylwetkę starają się jej unikać. Ale czy na pewno nie powinniśmy jej jeść? Okazuje się, że gorzka czekolada spożywana codzienne spowoduje spadek wagi zatem możemy ją jeść nawet w trakcie diety odchudzającej!

Odchudzanie z gorzką czekoladą

Czekoladę (1-2 kostki), najlepiej 90% kakao plus, należy spożywać na pół godziny przed posiłkiem oraz po południu (godz. 16-17), kiedy poziom cukru we krwi jest znacznie obniżony. Dlaczego? Gorzka czekolada daje uczucie sytości, a więc spożycie jej przed posiłkiem sprawi, że zjemy go mniej niż zwykle. Ponieważ gorzka czekolada zmniejsza łaknienie, nasze zapotrzebowanie na tłuste, słone czy słodkie dania zostanie obniżone. Dzięki temu automatycznie ograniczymy spożycie tłustych, słonych dań i słodkich deserów. Poczucie sytości, jakie zapewni regularne spożycie niewielkiej ilości gorzkiej czekolady, wpłynie pozytywnie na nasze samopoczucie i sprawi, że w ciągu dnia nie będziemy potrzebowali „ratować się” przekąskami.

W trakcie stosowania diety czekoladowej pamiętajmy, że ilość spożywanej czekolady nie powinna być zbyt duża (czekolada jest wysokokaloryczna zatem nie możemy przesadzać!). Należy spożywać max. 36 g czekolady dziennie, czyli około 1/3 tabliczki. To i tak nieźle, prawda? 🙂 Jedzenie czekolady w trakcie stosowania diety odchudzającej to propozycja bardzo kusząca. Spożycie czekolady poprawi nam nastrój, zatem nie będziemy czuli się rozdrażnieni i głodni, jak to często bywa w przypadku stosowania tradycyjnych diet 🙂

Polecam wszystkim 🙂

images

Pamiętaj! aby w trakcie diety czekoladowej nie sięgać po inne słodycze oraz spożywać zdrowe produkty (pełnoziarniste pieczywo zamiast białego, chude mięso, oliwę z oliwek lub olej kokosowy, wysoko błonnikowe produkty oraz pikantne przyprawy tj. chilli, imbir czy kardamon)