Owoce zapiekane pod dietetyczną kruszonką

Wczoraj na deser zrobiłam pyszną kruszonkę z kaszą jaglaną i sezonowymi owocami. Zniknęła dosłownie w 3 sekundy, zatem nie muszę opisywać jak pysznie smakowała. Postanowiłam podzielić się z Wami tym przepisem, bo choć kruszonka jest pełna słodyczy, to jednocześnie pozostaje dietetyczną alternatywą dla kalorycznych deserów. Możesz ją jeść na śniadanie, deser lub kolację, świetnie sprawdza się w każdych okolicznościach, jest szybka w przygotowaniu i niskokaloryczna 🙂

Składniki:

  • Owoce do wyboru (dodałam rabarbar, śliwkę i malinkę) w małej ilości, dosłownie po kilka gram
  • 30 g równych płatków zbożowych np. owsianych, jęczmiennych  (użyłam eco-mixu 5 zbóż, którego już wcześniej używałam do moich potraw, czyli owsiane, orkiszowe, pszenne, żytnie, jęczmienne)
  • Garstkę pestek z dyni i słonecznika
  • Kilka rodzynek
  • Łyżeczkę otrębów np. owsianych lub pszennych
  • Łyżeczkę zarodków pszennych
  • Łyżeczkę miodu
  • Łyżeczkę oleju kokosowego
  • Szczyptę imbiru i/lub cynamonu

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną gotujemy w ilości wody dwukrotnie większej niż ilość kaszy. Owoce układamy na dnie naczyń ceramicznych do sufletu (o poj. 250 g), posypujemy imbirem i cynamonem. Ugotowaną, ciepłą kaszę układamy na owocach. Pozostałe suche składniki mieszamy ze sobą i wykładamy na owoce z kaszą. Polewamy miodem. Na wierzch dodajemy odrobinkę olejku kokosowego. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 22-25 minut, aż kruszonka lekko się zarumieni.

Jedna porcja to około 150 kcal.

Polecam 🙂

 

IMG_20150606_152503IMG_20150606_152401