Owocowo-kolorowo czyli owoce, które nas nie utuczą

Truskawki, jagody, ananasy… jak wiadomo wszystkie owoce są zdrowe, bo są źródłem witamin, minerałów i enzymów niezbędnych dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Niestety oprócz tych zbawiennych dla naszego organizmu składników, owoce są bogatym źródłem cukrów (fruktozy, sacharozy i glukozy), które mogą skutecznie zakłócić proces odchudzania. Z jednej strony warto je jeść, bo są najzdrowszym elementem codziennej diety każdego człowieka, z drugiej zaś strony jedzenie zbyt dużej ilości może obniżyć skuteczność naszej diety, a co za tym idzie wywołać frustrację i niezadowolenie z efektów naszej diety. A przecież chodzi o to żebyśmy byli szczęśliwi i czuli się dobrze we własnej skórze.

Mam dobrą nowinę dla wszystkich miłośników owoców. Wśród całej gamy „kolorowych-owocowych” oczywiście są takie, które możemy spokojnie spożywać nawet w trakcie odchudzania i nie musimy się przy tym przejmować, że przekreślą nasze marzenia o smukłej i zgrabnej sylwetce.

Zatem jakie owoce możemy jeść w trakcie stosowania diety odchudzającej? Które z nich są najmniej kaloryczne? Oto kilka przykładów owoców, które na pewno nie zakłócą Twojego procesu odchudzania:

  • Czerwone porzeczki (garść to 14 kcal)
  • Poziomki (szklanka poziomek to 50 kcal)
  • Morele ( 1 morela to 15, 5 kcal)
  • Truskawki (100 g to tylko 28 kcal). Truskawki mają właściwości wspomagające odchudzanie, zawarty w nich błonnik i magnez oraz sole mineralne pomogą nam w zmniejszeniu wagi.
  • Maliny (100 g to 33 kcal), bez wątpienia mój faworyt wśród owoców! 🙂
  • Arbuzy  (80% tego owocu to czysta woda, a 100 g to jedyne 36 kcal)
  • Melon (36 kcal w 100 g)
  • Pomelo (38 kcal na 100 g)
  • Papaja ( 41 kcal na 100 g) ma działanie odchudzające, pobudza spalanie tłuszczów, usprawnia trawienie, odkwasza organizm oraz niweluje wzdęcia i zaparcia
  • Agrest ( 41 kcal na 100 g)
  • Mandarynki (42 kcal na 100 g)
  • Pomarańcze (44 kcal w 100 g)
  • Kiwi (61 kcal w 100 g), jest źródłem wielu pierwiastków oraz błonnika pomocnego min. w zaparciach oraz ma właściwości moczopędne zatem pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu
  • Ananas (52 kcal w 100 g) czyli sprzymierzeniec w walce z cellulitem ( zawarty w nim potas usuwa nadmiar wody z tkanek). Ananasy zawierają wyjątkowy zestaw enzymów i kwasów, które przyspieszają spalanie tłuszczu ( bromelina, najważniejszy z tych enzymów, reguluje przemianę materii, pomaga strawić białko i oczyszcza przewód pokarmowy)
  • Jabłka (duże jabłko to 96 kcal)
  • Grejfruty ( 1 cały czerwony grejfrut to około 100 kcal) mają właściwości odchudzające. Grejfruty pobudzają spalanie tłuszczów, usprawnią przemianę materii, poprawiają pracę jelit, regulują gospodarkę węglowodanową i tłuszczową oraz pomagają usunąć toksyny. Niski indeks glikemiczny sprawia, że napady głodu będą nam obce.

Jeśli zależy nam na zbiciu wagi, warto sięgać po takie owoce, które zawierają jak największą ilość wody. Są smaczne i zdrowe, ale też bardzo szybko zaspokajają głód, gdyż zawarta w nich woda wypełnia żołądek, a my czemu czujemy się najedzeni 🙂

Warto zatem często sięgać po owoce i wybierać te, które w danym momencie posłużą nam najlepiej!

Uwaga! Malinki nie tylko świetnie smakują, ale też poprawiają przemianę materii czym wspomagają odchudzanie. Zawarte w malinach maleńkie pesteczki skutecznie oczyszczają przewód pokarmowy z niestrawionych resztek pokarmowych, nie są trawione przez organizm za to skutecznie usuwają z organizmu trucizny i toksyny.