Pasta z awokado z czosnkiem i ziołami

U mnie w domu świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju pasty na kanapki. Są proste i szybkie  w przygotowaniu, a smakują naprawdę smakowicie. Jedną z moich ulubionych jest świeża i lekka pasta z awokado, którą bardzo często podaję na szybkie śniadanie. Awokado jest bardzo zdrowe i odżywcze zatem wystarczy tylko odrobina pasty abyś poczuła się naprawdę najedzona 😉 Pastę z awokado robię bardzo często na wiosnę, bo jej zielony kolor miło kojarzy mi się z ciepłą porą roku, a lekki i świeży smak dodaje pozytywnej energii na cały poranek 🙂

Najbardziej smakuje mi z czysto ziarnistym, czyli bez mącznym chlebem (takim jak na zdjęciu poniżej). Po prostu rozkosz dla podniebienia.

pasta awokado 1

Składniki:

  • 1 dojrzałe (miękkie) awokado
  • Kremowy serek śmietankowy (2 łyżki)
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 suszony pomidor
  • 2-3 zielone oliwki (opcjonalnie)
  • Świeża bazylia
  • Przyprawy (sól, pieprz), paprykę słodką i kurkumę użyłam do dekoracji, ale oczywiście świetnie podkręcają smak pasty

Przygotowanie:

Wykonanie pasty zajmuje około 10 minut 😉 Obieramy awokado i usuwamy pestkę. Blenderem lub mikserem ścieramy awokado na jednolitą pastę. Polewamy sokiem z cytryny i mieszamy. Następnie dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku, serek śmietankowy oraz pozostałe drobno pokrojone składniki i przyprawy. Ja na koniec dodaję kilka listków świeżej bazylii.Posypuję papryką i kurkumą. Jeśli chcesz, możesz dodać również odrobinę świeżej mięty lub oregano 😉 Tak przygotowaną pastą smarujemy pieczywo i gotowe!

Wystarczy zrobić raz aby się zakochać 🙂

Pamiętaj! Nigdy nie wyrzucaj pestki z awokado. Włóż ją do gotowej pasty, bo dzięki niej pasta nie ściemnieje i na dłużej zachowa świeżość.

pasta awokado 2

 Życzę smacznego !