Znaczenie zielonej i czerwonej herbaty w diecie

Herbata, prawdopodobnie najpopularniejszy napój na świecie, jest spożywana w ogromnych ilościach, również w naszym kraju. Polacy ją uwielbiają, pijemy ją rano, w południe i wieczorem, towarzyszy nam przy niemal każdym posiłku. Statystyki mówią, że zajmujemy 3 miejsce (a więc załapujemy się na podium:) w Europie wśród państw spożywający największą ilość tego trunku. Wyprzedzają nas tylko Rosjanie i Anglicy.

Nie ma co się dziwić, herbata jest smaczna na zimno i na ciepło, jest względnie tania i można ją pić na wiele sposobów. Jeśli jednak chcemy schudnąć, to warto zaopatrzyć się w zieloną lub czerwoną herbatę, bo to „duo” jest niezwykle skuteczne w walce z tkanką tłuszczową. Stosowana regularnie odchudza, wysmukla talię i redukuje nadmiar tłuszczu. Dla osiągnięcia najlepszych efektów należy pić ją na pół godziny po każdym posiłku.

Którą wybrać ? To już zależy od Ciebie, bo zarówno zielona jak i czerwona na pewno wspomoże odchudzanie.

Herbata zielona jest źródłem witamin C, E, K oraz minerałów, a więc jest bardzo zdrowa. Reguluje trawienie, przyspiesza spalanie tłuszczów czym wspomaga proces odchudzania. Dodatkowo obniża poziom cukru we krwi, co również sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej.

Jak ją przygotować?

Herbatę zieloną zaparzamy w wodzie o temp. 80 stopni, nigdy we wrzątku! Parzymy przez 3 minuty. Po wypiciu możemy ją wykorzystać ponownie, tym razem należy zaparzać napar dłużej, bo co najmniej przez 8 min.

Herbata czerwona jest szczególnie dedykowana osobom walczącym z nadmiarem masy tłuszczowej, jest nazywana „naturalnym spalaczem tłuszczu”. Ta herbata nas oczyści, pobudzi trawienie i spalanie ponieważ przyspiesza przemianę tłuszczu w energię. Podobnie jak kawa, ma działanie pobudzające, przywraca jasność umysłu:) Musimy jednak pamiętać, że skuteczność zależy od częstotliwości spożycia tej herbaty, czym więcej tym lepiej. Jest zdrowa, możemy ją więc pić praktycznie bez ograniczeń, a zalecana dzienna porcja to 5 filiżanek. Pijąc czerwoną herbatę regularnie na pewno schudniesz.Nawet jeśli nie stosujesz żadnej diety odchudzającej, ten rodzaj herbaty pobudzi naturalny proces odchudzania poprzez spalanie nadmiaru tłuszczu nagromadzonego w twoim organizmie. Odchudzanie jeszcze nigdy nie było tak proste!

Jak zaparzyć czerwoną herbatę?

Herbatę zalewamy gorącą wodą o temp. 95 stopni i zaparzamy przez około 4-7 minut w zależności od wielkości liści. Im liście są większe tym dłuższy powinien być proces przyrządzania.

Ja piję zieloną herbatę codziennie, potwierdzam jej skuteczność. Wybieram tą liściastą, bo choć jest droższa od herbaty ekspresowej, to jest bardziej aromatyczna, ma wyrazistszy smak i wydaje się być bardziej naturalna. Osobiście gorąco polecam. Na zdrowie! 🙂

8170030-ikona-stylizowane-herbaty

A Ty którą herbatę wybierasz?