Zbawienny wpływ przypraw

Nie od dziś wiadomo, że przyprawy są bardzo zdrowym dodatkiem do potraw. Nie ważne czy jemy mięso, warzywa, zupy czy owoce morza, zawsze fajnie jest doprawić każde danie, tak aby pysznie smakowało. Przyprawy to podstawa, bo któż zachwycałby się choćby krewetkami czy pieczonym bakłażanem z łososiem gdyby były one pozbawione tego cudownego dodatku? Nawet najbardziej wyrafinowane danie nie będzie nam smakowało jeśli nie doprawimy go bukietem aromatycznych przypraw.

Jest wiele przypraw, które nie tylko smakują, ale poprawiają nasz wygląd dzięki swoim właściwościom odchudzającym. Jeśli chcesz mieć talię osy, to musisz wiedzieć, które przyprawy będą twoim sprzymierzeńcem w walce z nadwagą.

Najbardziej skuteczne są przyprawy ostre, bo to one przyśpieszają nasz metabolizm, a tym samym wspomagają odchudzanie. Oto przyprawy, które przyspieszą trawienie i pozytywnie wpłyną na spalanie tkanki tłuszczowej: papryczki chilli, pieprz, świeży imbir, curry, kurkuma, kminek, szałwia, mięta, korzeń chrzanu, kolendra, majeranek, tymianek oraz cynamon.

Z czym najlepiej łączyć poszczególne przyprawy?

Chilli najlepiej smakuje z daniami mięsnymi i warzywami. Ja jednak używam chilli do wszystkiego, bo bardzo lubię pikantne potrawy. Chilli podkręca smak mojej  jajecznicy, omleta, tarty na słono, pasty, nawet ryby i leczo. Dla mnie jest przyprawą uniwersalną 🙂

Pieprz pasuje do wszystkiego, jednak warto dodawać go szczególnie do tłustych dań gdyż przyspiesza spalanie tłuszczów

Imbir warto dodawać do dań chińskich, np. do warzyw czy kurczaka po chińsku

Curry świetnie smakuje z mięsem i tłustymi, ciężkimi potrawami. Warto stosować curry, bo zmniejsza odkładanie tłuszczu w organizmie

Kurkuma to kolejny dodatek, który osobiście dodaję do wszystkiego, bo wiem, że jest niezwykle zdrowa 🙂 Kurkuma świetnie pasuje do zup typu krem, fasoli, soczewicy i drobiu

Kminek to świetny dodatek do kapusty, dań mięsnych wszelkiego rodzaju oraz potraw  z rybą

Szałwię dodawaj do serów i czerwonego mięsa

Mięta świetnie smakuje z zupami, zapiekankami, serami, rybami

Kolendra doskonale smakuje z daniami kuchni azjatyckiej, np. tajskiej, chińskiej

Majeranek i tymianek dodawaj do potraw tłustych, smażonych mięs i serów

Cynamon pysznie smakuje z ciastami (szczególnie z piernikiem, szarlotką i ciastem ze sliwką), pieczoną kaczką z jabłkami, schabem oraz innymi pieczonymi rodzajami mięsa

Pamiętaj!, że ostre przyprawy podrażniają błonę śluzową żołądka, dlatego nie powinniśmy przesadzać z używaniem szczególnie tych najbardziej pikantnych przypraw 😉

A Ty jakie przyprawy dodajesz do swoich potraw? Które lubisz najbardziej? Czy znasz jeszcze jakieś inne dodatki o działaniu odchudzającym?